Artykuł
Obowiązki właścicieli Nieruchomości dotyczące opróżniania zbiorników bezodpływowych.
Umowy na wywóz nieczystości ciekłych plus rachunki potwierdzające realizację wywozu.

Przypominamy mieszkańcom Gminy Sulejów posiadającym bezodpływowe zbiorniki (szamba), że na właścicielu nieruchomości ciąży obowiązek zawarcia umowy na wywóz nieczystości ciekłych oraz posiadania aktualnych rachunków potwierdzających realizację zawartej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie wywozu nieczystości ciekłych.
Jednocześnie informujemy, że eksploatacja przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie gminy wymaga ponadto dokonania zgłoszenia burmistrzowi Sulejowa zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz.799 ze zm.)
Gminy, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustaw, prowadzą ewidencję:
1) zbiorników bezodpływowych;
2) przydomowych oczyszczalni ścieków;
3) umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Właściciele nieruchomości wyposażeni w zbiorniki bezodpływowe na nieczystości ciekłe zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się zbiorników do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
*Właściciele nieruchomości wyposażeni w zbiorniki bezodpływowe na nieczystości ciekłe zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na kwartał, z zastrzeżeniem ust.1.
Przypominamy, iż zgodnie z art. 10. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- za brak umowy oraz potwierdzeń wywozu nieczystości ciekłych, właściciel nieruchomości podlega karze grzywny.
Za brak umowy nakładany jest na właściciela mandat karny w wysokości do 500 zł oraz za brak potwierdzeń opróżniania zbiornika bezodpływowego mandat w wysokości do 500 zł.